9 Eigenschappen van een succesvolle content creator
Online

9 Eigenschappen van een succesvolle content creator

Content creator, wat is dat nu eigenlijk? Simpel gezegd is iedereen die content creëert voor media een content creator. Van tekstschrijver tot fotograaf en videomaker. Hoe word je nu een succesvolle content creator? Met deze eigenschappen kom je een heel eind!

Succesvolle eigenschappen van een content creator

Contentcreatie is tegenwoordig een onmisbare marketing tool. Wie content creëert, deelt (veelal gratis) informatie met lezers. Deze informatie kan in eindeloos veel vormen worden gegoten, van foto’s en blogartikelen tot infographics, whitepapers en video’s.

Doel van het delen van deze content? Het verbinden van lezers, gebruikers en klanten aan je merk en het bereiken van potentiële nieuwe klanten. Je deelt kennis, wekt vertrouwen en kunt zelfs als expert in je vakgebied worden gezien. Hoe wordt je nu een succesvolle content creator? Los van mateloos enthousiasme om dingen te maken en delen (een passie, om er even een persoonlijk jeukwoord in te gooien) en discipline, zijn er meer succesvolle eigenschappen nodig. Met deze eigenschappen kom je al een heel eind!

9 eigenschappen van een succesvolle content creator

  1. Creatief – Zonder creativiteit is een content creator nergens. Onderwerpen bedenken, ideeën kunnen omzetten in unieke content, beeld bewerken… allemaal voorbeelden van creatieve acties waar je als content creator niet zonder kunt.
  2. Multi-tasker – Een content creator heeft vaak verschillende petten op. Je bent schrijver, fotograaf, videomaker en redacteur ineen. Je onderhoudt talloze contacten, beheert je eigen planning en administratie en houdt dus meestal meerdere ballen tegelijk in de lucht.
  3. Kent en begrijpt de doelgroep – Misschien wel een van de belangrijkste eigenschappen: weten wie je doelgroep is en wat ze willen. Zonder duidelijk beeld van je doelgroep, is de kans groot dat je boodschap niet aankomt.
  4. Nieuwsgierig – Je wil graag alles weten over uiteenlopende onderwerpen en bijt je ergens in vast. Je blijft daarnaast steevast op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de markt.
  5. Schrijft regelmatig – Zeker als blogger is regelmatig schrijven belangrijk. Niet per se om steeds nieuwe content te publiceren, wel om je schrijfflow in gang te houden. Dat maakt het vaak een stuk makkelijker om te schrijven wanneer het erop aan komt.
  6. Heeft een eigen ‘tone-of-voice’ – In een wereld waar de content creators, bloggers en influencers je om de oren vliegen, is niets zo belangrijk als een eigen stem en stijl. Laat je eigen persoonlijkheid doorstralen en mensen komen terug voor je content.
  7. Netwerker – Netwerken is om meerdere redenen belangrijk. Niet alleen vergroot het je sociale eigenschappen, het zorgt ervoor dat mensen in de industrie je leren kennen. In een wereld waarin nog steeds veel dingen via-via worden geregeld, is een groot netwerk essentieel om bekendheid te creëren én aan nieuwe opdrachten te komen.
  8. Staat stevig in de schoenen – Wie content creëert voor klanten, krijgt geheid feedback of zelfs kritiek. Een beetje stevig in je schoenen staan, is dus belangrijk. Kweek die olifantenhuid!
  9. Is nooit uitgeleerd – Een eigenschap die eigenlijk elke succesvol persoon heeft: leergierigheid. Je bent nooit uitgeleerd en blijft jezelf uitdagen om de laatste trends, nieuwtjes én kennis te vergaren.

9 Eigenschappen van een succesvolle content creator

Chaotische spraakwaterval met een voorliefde voor kaas, tattoos & tongvallen. Deelt haar leven met twee zwart-witte katten en houdt niet van hobby's. Schrijft graag over reizen, hotspots en de (on)zin van het dagelijkse leven. Dat doet zij onder meer op www.watzijzegt.com.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: